Bescherm uzelf en uw bedrijf tegen een cyberaanval
De afgelopen jaren zijn we overgestapt op een nieuwe manier van werken, waarbij we de voorkeur geven aan digitale software, telewerken en communicatie via het internet om effectiever te communiceren met onze klanten en partners. Als gevolg hiervan bevinden bedrijven zich in de frontlinie van de gevolgen van de aanval van het digitale tijdperk. Hoewel dit veel voordelen heeft, is het van vitaal belang om waakzaam te blijven voor de risico's die het met zich mee kan brengen. Uw bedrijf is nooit veilig voor een cyberaanval, een datalek, een virus of zelfs afpersing of sabotage door werknemers. Dit kan de reputatie van uw bedrijf schaden. Het is dus van vitaal belang dat u zichzelf beschermt door een cyberverzekering af te sluiten om u te helpen met deze risico's om te gaan en ze actief te beheren.
Deze verzekering is ontworpen om effectieve interactie van hoge kwaliteit te bieden. Juridische, IT- en andere experts zijn getraind om optimaal te reageren op de behoeften van uw bedrijf, zelfs bij een eenvoudig vermoeden van een cyberaanval.
In dergelijke situaties is een snelle reactie noodzakelijk. Daarom hebben we een onmiddellijke hulpdienst opgezet om te voorkomen dat de situatie zo snel mogelijk verslechtert. We zetten ons in om een reeks oplossingen te implementeren om het incident op te lossen. Om te beginnen voeren we een grondig onderzoek uit, gevolgd door deskundig advies en ondersteuning van onze specialisten.
Welke dekkingen Cyberverzekering ?
Het belangrijkste doel van de dekking is het dekken van de financiële gevolgen van een cyberincident.
Dit omvat
- Incident management: de kosten van interventie door verschillende specialisten om te reageren op uw verzoeken in geval van een cyberaanval;
- Netwerkonderbreking: verliezen geleden als gevolg van het verlies van het computersysteem. Dit omvat immateriële schade veroorzaakt door virussen, hacking en systeemstoringen;
- Boetes: administratieve boetes na bijvoorbeeld een verlies van gevoelige gegevens (GDPR);
- Aansprakelijkheid: schade geleden door derden als gevolg van de cyberaanval;
- Cyber-extortion ;
- Telefoon hacken ;
- Cyberdiefstal.
Wat zijn de belangrijkste uitsluitingen van Cyberverzekeringen?
Verschillende situaties kunnen van deze dekking worden uitgesloten.
We denken in het bijzonder aan :
- Diefstal als fraude
- Lichamelijk letsel en schade aan eigendommen
- Systeemstoring door een materiële oorzaak
- Schade aan reputatie
- Schade door stroomuitval
Hoe sluit ik een cyberverzekering af?
We nodigen je uit om contact met ons op te nemen per telefoon op 02 883 40 30 of per e-mail op het volgende adres info@avesta.be.
We beantwoorden graag al je vragen en bieden je de meest geschikte dekking tegen de beste prijs. We kijken ernaar uit om je de bescherming te bieden die je nodig hebt.